Izvor: SLOBODNA DALMACIJA, 24.02.2011
Ivo Šćepanović svjetski pionir na socijalnoj mreži
Splitski novinar prvi na Facebooku napisao – knjigu!
A Šćepanovićeva je knjiga možda i više od toga, vrijeme će pokazati, ali za razliku od domaćih medija, londonski list Metro već je shvatio da smo s Šćepanovićevim naslovom nadomak “načina da se najveća svjetska društvena mreža upotrijebi za stvaranje romana”. Posrijedi je dio projekta “Knjiga uživo” kojeg je pokrenula splitska Webknjižara.
Zanimljivo je da je riječ o pionirskom projektu u svjetskim okvirima, jer je autor u 14 dana po 12 sati dnevno pisao knjigu uživo na Facebooku, dok su korisnici Facebooka istovremeno komentirali sadržaj i likove te su njihovi komentari ušli u tiskano izdanje koje je i predstavljeno ovom prigodom.
Međunarodni odjek Šćepine knjige ne zaustavlje se u Londonu; “Knjiga ‘Facebook kao oružje’ povezuje tradicionalno izdavaštvo i društvene medije”‘, izvijestio je i australski radio SBS iz Melbournea.
U Splitu i šire, dakle, glas o knjizi “Facebook kao oružje” pronio se brzo, još dok je nastajala. Na predstavljanju tiskanog izdanja u izdanju studija Redak, pred publikom koju su dobrim dijelom činili Šćepini kolege i prijatelji, kao i drugi štovatelji pisane riječi i tehničkih “gadgeta”, pored autora sjedili su voditeljica projekta Tina Pencinger i vlasnik studija Redak, Darko Jajić, dok je na video-vezi bio Krešimir Macan, a iz Njemačke i band Voxenstopp, koji je napravio prvu pjesmu o Facebooku.
“Webknjižara uslugom tiska na zahtjev, koja najavljuje potpuno novo doba izdavaštva, pruža mogućnost objavljivanja knjiga u malim nakladama i uz minimalna ulaganja” rekao je ovom prilikom Jajić.
Macan je dodao kako je posrijedi brend koji se praktički nadaje sam od sebe, dodavši kako je šteta “što nije bio na engleskom, jer bi sada Ivu gledali kod Oprah”.
Odgovarajući na pitanja iz publike, Šćepanović je kazao kako je svaki dan njegovog rada na knjizi pratilo više tisuća korisnika Facebooka, i da su mnogi ostavljali komentare, što mu je u podsvijesti možda i odigralo neku ulogu u stvaranju romana, ali da se svjesno jednostavno nije obazirao na to jer bi se tako izlagao opasnosti da izgubi logiku radnje.
Splitska priča o Ani, djevojci ruskog podrijetla koja se razmaženim prijateljima želi osvetiti preko Facebooka iako je dotad izbjegavala bilo kakvo okupiranje suvremenim tehnološkim inovacijama, svoj ekskluzivitet ima i u očima Guinessove knjige rekorda, ali njih ta kategorija ne zanima, kaže Šćepo, “jer prvenstvo moje knjige nije nešto što se može premašiti. Naime, nitko više ne može napisati prvu knjigu na Facebooku, jer sam je napisao ja.”
Zaključujući predstavljanje, splitski novinar, odsad i spisatelj, rekao je da bi, ukoliko se ikad bude snimao film po njegovoj knjizi, želio da to radi Žare Batinović, jer vjeruje da je jedini koji bi to mogao osjetiti kako treba.
JAKOV KOSANOVIĆ
INOVATIVNI PROJEKT KRENUO IZ SPLITA
KNJIGA UŽIVO – PRIKLJUČITE SE
WebKnjizara.hr pokrenula projekt pisanja knjige uživo na Facebooku,
čitatelji će moći aktivno sudjelovati i naći se u tiskanom izdanju
Splitska WebKnjizara.hr pokrenula je jedinstveni projekt nazvan KNJIGA UŽIVO u kojem će se pisanje knjige moći uživo pratiti preko Facebooka, a čitatelji će i sami moći sudjelovati u projektu. Prateći nastajanje knjige čitatelji će odmah moći davati svoje komentare, a najzanimljiviji, konstruktivni, pozitivni ili negativni komentari čitatelja pojavit će se i u tiskanom izdanju knjige.
Novinar Ivo Šćepanović iz novinske agencije Central European News angažiran je od WebKnjizare kao autor knjige radnog naslova ”Facebook kao oružje”. Bit će to priča iz Splita, naslonjena svojom tematikom na društvene mreže, pa odgovara i samom projektu.
Knjigom uživo WebKnjizara.hr ujedno promovira i uslugu po kojoj autori mogu izdavati knjige bez velikih prethodnih ulaganja i bez straha od remitende. Nude naime uslugu tiskanja knjige na zahtjev koja autorima omogućuj lagodniju poziciju s manje rizika.
”U projektu ‘Knjiga uživo’ Ivo Šćepanović će na Facebooku pisati knjigu, moći će joj se pristupiti i preko naše web stranice www.webknjizara.hr , a čitatelji će komentirati pojedine dijelove, osobine likova u priči, njihove postupke i slično. Najzanimljiviji komentari naći će se na stranicama knjige koja će biti objavljena u WebKnjizari. Tako će budući kupac knjige pored same priče čitati i komentare s Facebooka napisane u trenucima dok je knjiga nastajala”, rekao je Darko Jajić, direktor tvrtke Redak koja je vlasnik WebKnjižare.
Čitateljica ili čitatelj koji se najviše istaknu serijom komentara tijekom nastajanja knjige dobit će prigodu besplatno objaviti svoju knjigu putem WebKnjižare. Darovi iz palete proizvoda tvrtke Redak osigurani su i za deset drugih čitatelja koji se konstruktivnim komentarima istaknu tijekom pisanja knjige.
”Odlučili smo se za novinara Ivu Šćepanovića na početku ove akcije, jer držimo da će brzinom pisanja i iskustvom rada za stranu novinsku agenciju biti pogodna osoba za ovakav projekt, no otvoreni ćemo u budućnosti biti i za sve druge autore i slične projekte koji će promovirati tiskanje knjiga na zahtjev kao usluge koja je odavno zaživjela u Sjedinjenim Državama”, dodaje Darko Jajić.
Projekt ”Knjiga uživo” kreće od četvrtka 9. prosinca na stranici www.webknjizara.hr te na Facebook stranici webknjižare.
Za eventualne dodatne informacije možete se javiti na e-mail adresu knjigauzivo@redak.hr ili na tel. 091/4455612.